چرا آبکاری کروم سخت؟

این روزها مهندسی سطح موضوع داغی شده است و در گستره وسیعی از صنایع کاربرد دارد. عملیات های مهندسی سطح می توانند خواص ویژه خوردگی و مقاومت در برابر سایش را به همراه داشته باشند، بدون اینکه از ویژگی های بستر یا فلزات پایه برخوردار باشند. فرآیندهای جدید در حال ظهور هستند، نوآوری و تحولات آنها گاهی اوقات فراتر از تقاضای صنعتی یا اثربخشی عملکرد صنعتی است.
فرایند های گران قیمت vapor deposition و implantation صورت های وسیعی از پوشش های اسپری حرارتی هستند که تلاش می کنند سختی سطح، زبری، مقاومت در برابر سایش، اصطکاک و مقاومت در برابر خوردگی را بدست آورند و با این حال، برای بسیاری از موارد کاربردی، چنین پوششی در حال حاضر وجود دارد، با کیفیت های فوق العاده عالی به همراه طول عمر طولانی. Hard Chrome Plating یا آبکاری کروم سخت طیف گسترده ای از خواص و ویژگی های مطلوب را به ارمغان می آورد. خواصی که بسیاری از قطعات مهندسی ساخته شده نیاز به آن دارند.
آبکاری کروم سخت چیست؟


Hard Chrome Plating یک فرآیند الکترولیتی است که از الکترولیت بر پایه کرومیک اسید استفاده می کند. قسمت کاتد طراحی شده است و با عبور جریان DC از طریق آند، فلز کروم بر روی سطح جزء رسوب میکند. با استفاده از این فرایند می توان طیف گسترده ای از قطعات، پوشش داده شود. آن فقط نیاز به فیکسچر مناسب، حمام کافی بزرگ، جرثقیل مناسب برای بلند کردن قطعه و منابع قدرت کافی دارد. قطعه سازان و مهندسان به پوشش های کروم سخت علاقه بسیاری دارند.