کتاب جالب و کاربردی با موضوع آبکاری و آندایزینگ

انواع مقالات در مورد آبکاری کلیک کنید

انواع مقالات در مورد آبکاری

کتاب آبکاری چیست؟

کتاب آبکاری تقریباً هر چیزی که در اطراف ما وجود دارد از فلزات تشکیل شده است. مقدار فلز در بعضی موارد کمتر است در حالی که ، در بعضی از آن زیاد است.

رایانه ها و تلفن های همراه که روزانه از آنها استفاده می کنیم با انواع مختلف فلزات از گران قیمت تا ارزان ترین ساخته می شوند. تصور کردن جهان بدون فلز کمی دشوار است.

بعضی از فلزات بسیار جذاب تر و با ارزش تر از سایرین هستند. طلا و نقره قدیمی ترین نمونه های مشابه هستند. از آنجا که چنین فلزات بسیار گران هستند ، شاید قبل از خرید آنها باید کمی فکر کرد.

آبکاری روشی است که به موجب آن یک لایه نازک از طلا و نقره روی یک فلز ارزانتر قرار داده می شود به این روش electrodeposition و محصول نهایی با هزینه ای مناسب در دسترس است.

مزایای استفاده از قطعات آلومینیوم آندایزینگ شده


شاید متوجه آن نشوید ، اما احتمالاً با محصولات و قطعاتی که آنودایز شده اند، بطور روزانه تعامل دارید. این فرآیند آلومینیوم آندایزینگ معمولاً برای طیف گسترده ای از قطعات مورد استفاده قرار می گیرد ، قطعاتی که مرتباً در هواپیما ها ، کالاهای مصرفی ، تجهیزات ورزشی و الکترونیکی پیدا خواهید کرد.
دیگر فایده این فرآیند این است که می توان برای قطعاتی استفاده کرد که هم از لحاظ ظاهری و مکانیکی باید بهبود پیدا کنند. این توانایی در بهبود مقاومت در برابر سایش و خوردگی ، این فرایند را برای قسمت هایی که در محیط های سخت قرار می گیرد ، ایده آل می کند. همچنین عایق حرارتی فوق العاده ای را به قطعات فلزی ارائه می دهد.

فرآیند آندایزینگ آلومینیوم به قطعات فلزی کمک می کند تا بیشتر از قطعات خام ماندگار شوند. این پوشش بسیار نازک تر از رنگ و پودر است ، در حالی که سطح بسیار سخت تری نیز ارائه می کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از قطعات آندایز آلومینیوم این است که یک محیط سازگار با محیط زیست را ارائه می دهد و باعث می شود که به راحتی قابل بازیافت باشد. و شاید مهمتر از همه ، تکنیک پس از پردازش در مقایسه با نقاشی و پوشش پودری مقرون به صرفه است.

برای دانلود کلیک کنید